Hold og tilmelding sæson 2017/2018

Tilmelding

Vi har i TIIF Gymnastik valgt at begynde at bruge Clumeo, som er et nyt administrationsværktøj/ medlemssystem udviklet til klubber og medlemmer.
Clumeo har gjort det nemmere og mere tilgængeligt for os, at få information og være opdateret på hvad der sker i klubben.

Det vil sige, at Clumeo hjælper os med, at samle det hele på en platform. Vi opfordrer derfor alle til aktivt at gå ind og oprette en personlig profil, da alt der vedrører klubben som f.eks. træning, aktiviteter, kontingentbetalinger, arrangementer og kommunikation fremadrettet vil foregå igennem Clumeo.

Sådan kommer du i gang med Clumeo:

  • Gå ind på clumeo.com
  • Opret din profil – Tryk på ”Kom i gang” og godkend via. e-mail.
  • Tryk på dit navn øverst – Tryk på “Indstillinger”, udfyld og HUSK tilføj kreditkort.
  • Husk at vælge fødselsdato og årstal (denne funktion er lidt gemt, men er sendt til udvikler)
    samt Postnr og by
  • Søg på klubben TIIF Gymnastik – https://clumeo.com/da/club/289
  • Tryk på ”Tilmeld” på klubsiden og tilmeld dig dit/dine hold under ”Hold”
  • Download vores app – Få adgang til Clumeo direkte ved hånden via.App Store eller Google Play

 

Har du spørgsmål, så send en mail tiifholdtilmelding@gmail.com

 


Hold beskrivelser

Børn og unge

Mandage kl. 16.00 - 16.40 Træner Linda


Vi skal danse og have det sjovt til en masse forskellig musik. Gammelt som nyt. Blødt som hårdt. Fjollet som råt osv. Vi skal gennem alle disse forskellige stilarter, for at lære at bevæge os og finde vores helt egen stil. Derudover skal vi lære minimum 1 serie. Forældre henvises til opholdsrummet, da vi gerne vil danse uforstyrret. Vi vil vise jer hvad vi har lært til opvisningen, sidst på året!

Mandag kl. 16.40-17.30 Træner Linda

Vi skal stifte bekendtskab med gymnastikkens verden, og styrke kropsbevidstheden gennem sang og leg. Vi styrker de motoriske grundformer ved at kravle, krybe, hoppe, rulle og meget andet. Mor og/eller far tilmeldes holdet sammen med barnet (1 barn = 1 voksen, 2 børn = 2 voksne osv.). Dette for at holde fokus på det enkelte barn. Det forventes samtidig, at alle deltager aktivt på lige fod med sit barn. Søskende, der ikke er tilmeldt holdet skal opholde sig i "opholdsrummet". På dette hold hjælpes vi ad med at “bygge” redskabsbanen, som vi vil lege på til slut.

Mandag kl.17.30-18.20 Træner Linda

Vi bygger videre på, hvad vi evt har lært på det forrige hold med lidt mere variation i legene. Legene bliver derfor en smule mere avancerede og der vil bla. komme mere samarbejde ind over. Mor og/eller far tilmeldes holdet sammen med barnet (1 barn = 1 voksen, 2 børn = 2 voksne osv.). Dette for at holde fokus på det enkelte barn. Det forventes samtidig, at alle deltager aktivt på lige fod med sit barn. Søskende, der ikke er tilmeldt holdet skal opholde sig i "opholdsrummet".Vi slutter af på redskabsbanen, hvor vi vil blive introduceret for nogle nemme spring.

Mandag kl. 18.20-19.10 Træner Linda

Holdet hvor hele familien skal have sved på panden via tonselege, samarbejdslege, styrkelege, konkurrencelege og bare leg. Vi skal have det sjovt, mens vi bruger os selv, og det er en god ide med tøj, man kan bevæge sig frit i. Det er på dette hold muligt at have mere end et betalende barn med pr. voksen.

Onsdage 16.00 -17.00 Træner Mads

1 times leg og træning med fællesskabet og hyggen i fokus. Træningen tilrettelægges så alle kan være med og vi arbejder hele tiden på at skabe successoplevelser, så børnene oplever fremgang samt fornyet styrke og energi. Børnene er selv med til at tilrettelægge timerne, så deres ønsker og mål bliver indarbejdet i træningen.

Voksne

Mandage kl. 19.15 – 20.30 Træner Dorte

Pilates henvender sig til alle, Vi træner med med henblik på en bedre holdning, bedre vejrtrækning, mindre anspændthed og stærkere, strammere ryg og mavemuskler og bækkenbund . Øvelserne foregår i et roligt tempo, så alle kan deltage. Vi afslutter træningen med afspænding, så medbring tæppe eller trøje.

Onsdage 17.05–18.05 Træner Mads

1 times motion og styrke, hvor alle kroppens store muskelgrupper bliver arbejdet igennem. Vi fokuserer på at vedligeholde kroppens smidighed, og træner vores balance. Vi træner mave/ryg/lår/baller vha. forskellige redskaber såsom elastikker, bolde, klude, håndvægte, samt egen kropsvægt til at belaste musklerne under træning. Træningen er uden løb og hop, men sved på panden er alligevel en mulighed. Hver time sluttes af med gode stræk og udspænding/relax. Holdet er for både mænd og kvinder i alle aldre, her kan alle være med.

Onsdage 18.15 - 19.30 Træner Mads

1 1/4 times motion og styrke, hvor alle kroppens store og små muskelgrupper bliver arbejdet igennem. Vi får pulsen op flere gange vha løbesekvenser med øvelser til. Vi laver stafetter, cirkel-træning, og serie-træning med håndvægte, klude, kettlebells, samt elastikker og meget mere. Du er m/k voksen, og alderen er uden betydning. Der arbejdes altid til sveden drypper – men intensiteten bestemmes af hver enkelt deltager. Du er åben for at prøve noget nyt, da vi laver meget forskelligt. Vi slutter hver gang af med gode yogastræk og udspænding/relax.

Onsdage 19.30 – 21.00 Træner Mads

1 times Gymcross afsluttende med 1⁄2 times Mobility. Startende med led opvarmning, WOD = workout of Day. Gymcross er hård træning på den mest effektive måde. Der vil primært arbejdes med egen kropsvægt, samt de redskaber vi kan finde frem. Vil du – så giver jeg dig max udfordringer på dette hold. Du bliver stærk, tonet og udholdende. Mobility, som er en form for Yoga-lignende øvelser, træner smidighed og store stræk. En rigtig god Combi til gymcross. Dette hold er for raske mennesker i alle aldre. Kun du selv sætter begrænsninger for din formåen. Større knæ- og rygproblemer er ikke optimalt at dyrke gymcross med. Vi starter stille og roligt – og ser hvad vi har at arbejde med, så alle har en chance for at følge med.

Mandage 15.00 – 16.15 Træner Cecilie Marianne

HUSK SELV MÅTTE, TÆPPE OG PUDE (lukket i uge 41 og 42)

Hatha-yoga er den moderne yoga som er kendetegnet ved stræk, rolige bevægelser og langsomt tempo. Det er en yogaform, hvor der lægges vægt på at bruge sindet frem for at stilne det. Det er både mænd og kvinder og der kræves ingen forudsætninger. Hatha-yoga er også kendt for sin forebyggende og helbredende virkning. Yogaøvelserne stimulerer dine muskler, sener, led, knogler samt de indre organer. Dit nervesystem påvirkes så du opnår velvære, balance og ro i sindet. Mindfulness handler om evnen til at være helt og fuldt tilstede i nuet og flere og flere ønsker at blive bedre til det. Du vil få kendskab til forskellige yogaøvelser, vejrtrækningsteknikker og meditationsteknikker, der kan gå under betegnelsen ”mindfulness”. Mindfullnesteknikkerne opbygger nærvær og skaber ro i sindet og virker derfor også afstressende.

Mandage 16.30 – 17.45 Træner Cecilie Marianne

HUSK SELV MÅTTE, TÆPPE OG PUDE (lukket i uge 41 og 42)

Hatha-yoga er den moderne yoga som er kendetegnet ved stræk, rolige bevægelser og langsomt tempo. Det er en yogaform, hvor der lægges vægt på at bruge sindet frem for at stilne det. Det er både mænd og kvinder og der kræves ingen forudsætninger. Hatha-yoga er også kendt for sin forebyggende og helbredende virkning. Yogaøvelserne stimulerer dine muskler, sener, led, knogler samt de indre organer. Dit nervesystem påvirkes så du opnår velvære, balance og ro i sindet. Mindfulness handler om evnen til at være helt og fuldt tilstede i nuet og flere og flere ønsker at blive bedre til det. Du vil få kendskab til forskellige yogaøvelser, vejrtrækningsteknikker og meditationsteknikker, der kan gå under betegnelsen ”mindfulness”. Mindfullnesteknikkerne opbygger nærvær og skaber ro i sindet og virker derfor også afstressende.

Mandage kl. 18.45 – 20.30 Træner Dorte

Vi starter med 14 min. intervaltræning og får pulsen op. Alle kan være med da vi starter langsomt og bygger op, efter en lille pause starter pilates. Træningen foregår udenfor eller i det lille ”trænerrum”. Pilates er en rolig form for træning, vi træner med kontrolleret bevægelser, udfører stræk for nakke og skulder, træner bækkenbunden, og styrker vores ”core” med masser af mave og ryg øvelser. Træningen afsluttes med 15 minutters afspænding.

Vores sæson løber fra uge 36/37 til og med uge 17.

Hvis der ikke er angivet nogen begrænsning under de enkelte holdbeskrivelser vil holdet løbe hele sæsonperioden

TOP